AMERİKA’NIN SESİ: “TÜRKİYE’DE EĞİTİM SİYASİ TOP GİBİ”

Amerika’nın Sesi, Türkiye’de eğitimin bir siyasi top olarak görüldüğünü bildirdi. “Türkiye’de anne babalar ile öğrenciler, ülkedeki eğitimin durumu ve hükümetin sistemi reform amacıyla benimsediği yöneliş konusunda ciddi kaygıları dile getirmek için sokağa döküldü” diyen Amerika’nın Sesi, “Eğitim genel olarak, son 10 yılda kökleri İslam’da olan hükümetin yönetiminde bir siyasi futbol topu olarak görülüyor. Hükümet eğitim reformuna bağlılığında ısrarlı. AK Parti yönetiminde eğitim bütçesi önemli ölçüde arttı ancak eleştirenler eğitim reformunun sürekli değiştiğini savundular. Daha çok din dersi politikası ve laik okulların İslami okullara dönüştürme yönündeki geniş program nedeniyle kökleri İslam’da olan hükümete yönelik eleştiriler artı ve birçok ailenin çocuklarını devlet okullarından almasına yol açtı. Türkiye’de özel okullar 20 yıl öncesine göre nasıl çoğaldı. Özel okullarda yıllık ücretler ise 10 bin dolardan başladı ancak bazı ailelerin başka çarelerinin olmadığını düşündüler. Ayrıca iş dünyası ve sanayi sektörü de eğitimin durumundan kaygılı” şeklinde kaydetti. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eğitimde önceliğin dindar bir nesil yetiştirilmesinde olması gerektiğini söylediğini belirten Amerika’nın Sesi, bir akademisyenin, “Eğitim sistemi gittikçe kötüleşiyor. Bilim olmadan bir ülkeyi yönetemezseniz” şeklindeki açıklamalarını da aktardı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PAPAZIN BAĞI: BİR CENNET PARÇASININ HİKAYESİ...

ANKARA’NIN İKİ YÜZYILANA DAMGA VURMUŞ BİR TARİHİ YAPIT: ABİDİNPAŞA KÖŞKÜ

şarap,kadın,şiir...-şiir-