ALJAZEERA: “EĞİTİMDE REKLAMLAR PEMBE AMA GERÇEKLER ACI”

Aljaazera kanalı Türkiye’de yüksek öğrenimi ele aldığı haberinde, “Reklamlar pembe gerçekler acı” dedi. El Cezire “Üniversitelere kayıtlar başladı. Öğrenciler tercihlerini ‘umut’ vaat eden reklamlar eşliğinde yaptı. Ancak gerçekler reklamlardaki kadar pembe değil. Türkiye’de 657 bin üniversite mezunu işsiz. İşsizlikle, bitirilen üniversitenin kalitesi arasında da ilişki var. Türkiye’de birçok üniversitenin eğitim kalitesi tartışma konusu” ifadelerini kullandı. “Üniversitelerin tanıtım reklamlarında, ‘Hayallerin gerçekleştiği kampüs’, ‘Benzersiz burs olanakları’, ‘Rahat ol, biz varız’ gibi sloganlar eşliğinde mutlu üniversiteliler resmediliyor. Mezuniyet sonrasına dair pembe bir tablo çiziliyor. Reklamlar gençlere ‘umut’ vaat ediyor, ama istatistikler, üniversite eğitiminin niteliği ve bununla bağlantılı olarak işsizlik sorununu açıkça ortaya koyuyor” diyen Katar merkezli Aljaazera, “Üniversite sayısı 200’ü buldu ve Türkiye’de son 10 yılda öğrenci sayısı üç, öğretim üyesi sayısı ise iki kat arttı. Eğitimdeki niteliğe dair ipucu veren veriler de pek parlak değil. YÖK’ün, ‘Türkiye Yükseköğretimi İçin Bir Yol Haritası’ başlıklı raporuna göre, Türkiye’de 5,5 milyon üniversite öğrencisi, 141 bin de öğretim elemanı var” dedi. “Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısı arttıkça nitelik azalıyor” diyen Aljaazera şöyle devam etti: “Devlet üniversitelerinde öğretim elemanı başına 22 öğrenci, profesör, doçent ve yardımcı doçent gibi bir üniversitenin bel kemiğini oluşturan öğretim üyesi başına ise 51 öğrenci düştü. Kimi üniversitelerde bu rakamlar iki kat artıyor. Yeni üniversiteler kuruluyor, bölümler açılıyor ama bazılarında profesör ya da doçent yok. Türkiye’deki öğretim üyelerinin yüzde 72’si Marmara, İç Anadolu ve Ege bölgelerinde. Güneydoğu’da çalışan profesörlerin sayısı, Türkiye’de çalışan profesör sayısının sadece yüzde 2,5’unu, Karadeniz’de çalışanlar ise yüzde 5,5’unu oluşturuyor”.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PAPAZIN BAĞI: BİR CENNET PARÇASININ HİKAYESİ...

ANKARA’NIN İKİ YÜZYILANA DAMGA VURMUŞ BİR TARİHİ YAPIT: ABİDİNPAŞA KÖŞKÜ

şarap,kadın,şiir...-şiir-