WALL STREET JOURNAL. “TÜRKLER, ALKOLÜ ARTIRDI AMA RAKIYI AZALTTI”

Wall Street
Journal gazetesi, “Bu yıl ilk 9 ayda toplam 794 milyon litreyle geçtiğimiz yıl
aynı döneme oranla yüzde 2 daha fazla alkol tüketen Türkiye, alkolü artırıken
rakıyı yüzde 8.5 azalttı. En hızlı yükselen alkollü içki ise yüzde 41’lik artış
oranıyla viski oldu” diye yazdı.
Viski
tüketiminin hala rakının çok altında olsa da ilk 9 ayın trendinin en hızlı yükselen
içkisi sıfatını kazandığını kaydeden Amerikan Wall Street Journal gazetesi, “Geleneksel
Alkollü İçki Üreticileri Derneği Gisder Başkanı Egemen Demirtaş’a göre rakı
sektörünün geçtiğimiz yılın tamamında gerçekleşen tüketimin yüzde 34.8
gerisinde kalan tüketim farkını 3 ayda kapatması zor. Bu da demek oluyor ki,
Türkiye’de rakı tüketimi bu yıl geçtiğimiz yılın gerisinde kalacak” dedi.
Geçtiğimiz
yıl Nisan ayında Erdoğan’ın ‘Türkiye’nin milli içkisi rakı değil ayrandır’ çıkışının
tartışma yarattığını da ifade eden ABD’li gazete, “Geçtiğimiz yıl 42 .3 milyon
litre rakı tüketiminin gerçekleştiği Türkiye’de bu yıl ilk 9 aydaki tüketim
25.5 milyon litreyi aşamadı. Rakının geçtiğimiz yılın tamamında yüzde 4.1 olan
toplam alkollü içecekler içindeki payı da 2014’ün ilk 3 çeyreğinde yüzde 3.4’e
geriledi” şeklinde kaydetti.
Geçtiğimiz
yıl aynı dönemle karşılaştırıldığında diğer alkollü içkilerdeki değişime
ilişkin Wall Street Journal, “Şarap tüketimi yüzde 1.4 bira tüketimi ise yüzde
2.2 artmış durumda. Viskideki değişim yüzde 41.2 olurken votkanın tüketim artışı
yüzde 3.8’i buluyor. Rakıdaki düşüş ise yüzde 8.5. Tüm bu tablo TAPDK’nın
açıkladığı 2014 yılı 9 aylık tüketim verileriyle sektörün verdiği 2013’ün ilk 9
aylık tüketiminin karşılaştırılmasıyla ortaya çıktı” diye yazdı.
Yılı 4
dilime bölüp, bu yılın 3 çeyreğindeki tüketim ile geçtiğimiz yılın tamamını
kıyaslama tablosu ile ilgili ise Wall Street Journal, “Alkollü içki tüketiminde
geçtiğimiz yıl rakkamlarına ulaşılabilmesi için yılın sadece yüzde 25î kaldığı
düşünüldüğünde vermut yüzde 41.9, köpüren şarap ise yüzde 30’luk geriden gelen
taleple dikkat çekiyor. İlk 9 aydaki bira tüketimiyse geçen yılın tamamında
gerçekleşen tüketimin n sadece yüzde 20 gerisinde. Bu da bira için iyi bir yıl
geçtiğini gösteriyor. Ayrıca yılbaşı kutlamalarının yapıldığı Aralık ayı da
alkollü içkiler için en iyi ay. Bu tüketim tabloyu değiştirebilir” dedi.
Yorumlar
Yorum Gönder