ASAHI SHIMBUN: “TÜRKİYE’NİN TALEBİ ÜZERİNE EKLENEN MADDE NÜKLEER ENERJİ KONUSUNDA JAPOMYA’DA KAYGILARI TETİKLEDİ”
Asahi Shimbun gazetesi, Türkiye ile Japonya arasında Sinop
nükleer santrali projesine ilişkin yapılan nükleer enerji anlaşmasının bu
ülkede nükleer silahların olası çoğalmasına ilişkin kaygılar nedeniyle karşı
çıkıldığını ifade ettiği haberinde, “Bu kaygıyı tetikleyen ise Türkiye’nin
talebi üzerine anlaşmaya eklendiği öne sürülen bir madde” diye yazdı.
Japonya’da yayınlanan Asahi Shinbun gazetesi, “Türkiye ile
Japonya arasında Sinop nükleer santrali projesine ilişkin yapılan nükleer
enerji anlaşmasına bu ülkede nükleer silahların olası çoğalmasına ilişkin
kaygılar nedeniyle karşı çıkıldığını kaydettiği haber analizinde, “Söz konusu
eleştirileri tetikleyen ise Türkiye’nin talebi üzerine anlaşmaya eklendiği öne
sürülen bir madde.
Gazete haberine şöyle devam etti:
“İki ülke arasındaki nükleer enerji anlaşmasının teknoloji,
ekipman ve materyallerinin sadece barışçıl amaçlarla kullanılması gerekiyor. Ancak
anlaşma, iki ülke yazılı olarak mutabık kalmaları durumda Türkiye’ye uranyum
zenginleştirmeye ve nükleer silahlarda kullanan plütonyum çıkarmaya izin veren
bir maddeyi de içeriyor. Üst düzey bir Dışişleri Bakanlığı yetkilisi, söz
konusu maddenin Türkiye’nin talebi üzerine eklediğini söyledi. Anlaşma Japonya’nın
zenginleştirme ve kullanılmış nükleer yakıt yeniden işleme teknolojilerinin ihraç
edilmesi yolunu hazırlayacak. Madde, Japonya’nın nükleer silahlar karşıtı
tutumuna tezat oluşturduğu eleştirilerini de tetikledi”.

Yorumlar
Yorum Gönder