ASAHI SHIMBUN: “TÜRKİYE’NİN TALEBİ ÜZERİNE EKLENEN MADDE NÜKLEER ENERJİ KONUSUNDA JAPOMYA’DA KAYGILARI TETİKLEDİ”


 

Asahi Shimbun gazetesi, Türkiye ile Japonya arasında Sinop nükleer santrali projesine ilişkin yapılan nükleer enerji anlaşmasının bu ülkede nükleer silahların olası çoğalmasına ilişkin kaygılar nedeniyle karşı çıkıldığını ifade ettiği haberinde, “Bu kaygıyı tetikleyen ise Türkiye’nin talebi üzerine anlaşmaya eklendiği öne sürülen bir madde” diye yazdı.

Japonya’da yayınlanan Asahi Shinbun gazetesi, “Türkiye ile Japonya arasında Sinop nükleer santrali projesine ilişkin yapılan nükleer enerji anlaşmasına bu ülkede nükleer silahların olası çoğalmasına ilişkin kaygılar nedeniyle karşı çıkıldığını kaydettiği haber analizinde, “Söz konusu eleştirileri tetikleyen ise Türkiye’nin talebi üzerine anlaşmaya eklendiği öne sürülen bir madde.

Gazete haberine şöyle devam etti:

“İki ülke arasındaki nükleer enerji anlaşmasının teknoloji, ekipman ve materyallerinin sadece barışçıl amaçlarla kullanılması gerekiyor. Ancak anlaşma, iki ülke yazılı olarak mutabık kalmaları durumda Türkiye’ye uranyum zenginleştirmeye ve nükleer silahlarda kullanan plütonyum çıkarmaya izin veren bir maddeyi de içeriyor. Üst düzey bir Dışişleri Bakanlığı yetkilisi, söz konusu maddenin Türkiye’nin talebi üzerine eklediğini söyledi. Anlaşma Japonya’nın zenginleştirme ve kullanılmış nükleer yakıt yeniden işleme teknolojilerinin ihraç edilmesi yolunu hazırlayacak. Madde, Japonya’nın nükleer silahlar karşıtı tutumuna tezat oluşturduğu eleştirilerini de tetikledi”.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANKARA'NIN ORHAN VELİ'Sİ...

AYDIN OPORTÜNİZMİ VE PROLETARYA SOSYALİZMİ...

CUMHURİYETİN YEŞİL ANITI: GENÇLİK PARKI