Kolombiya’da kongre barış anlaşmasını onayladı
Kolombiya’da
kongre, Devrimci Silahlı Güçleri (FARC) ile hükümetin vardığı yeni anlaşmayı
onayladı.
Böylece
Kolombiya ve FARC arasında yarım asırdır süren silahlı mücadele resmen sona
eriyor.
Senato’nun yeni
barış anlaşmasına destek vermesinin ardından Temsilciler Meclisi de oy birliği
ile anlaşmayı onayladı.
Anlaşmanın ilk
versiyonu Ekim ayında referanduma sunulmuş, yüzde 50.2 oyla reddedilmişti.
Elli maddesi
değiştirilen yeni anlaşmanın ise referanduma gitmesi gerekmiyor.
Kolombiya
Devlet Başkanı Juan Manuel Santos, binlerce FARC militanının ormanlardaki
kamplarını terk ederek silahlarını bırakma sürecine artık başlanacağını
duyurdu.
müzakerelerde
sonunda anlaşmaya varılmıştı.
Kolombiya ve
FARC arasında 52 yıldır süren çatışmalarda 260 bin kişi hayatını kaybetti,
binlerce kişi evini terk etmek zorunda kaldı.
Anlaşmaya karşı
çıkan eski devlet başkanı Alvaro Uribe ise yeni halinin de halen FARC
gerillalarına karşı çok yumuşak olduğunu söylüyor.
Yorumlar
Yorum Gönder