İBADİ: “TÜRKİYE İLE SAVAŞMAK İSTEMİYORUZ”
Türkiye’nin, IŞİD’in elinde bulunan
Telafer’e 167 kilometre uzaklıkta bulunan Silopi’ye askeri sevkiyat yapmasının
ardından İbadi, “Irak’tan izin alınmadan yapılacak bir müdahale ‘ülkeye saldırı’
sayılır” dedi. İbadi ayrıca, “Türkiye’yle savaşmak istemediklerini, ancak gerekirse kendilerini
savunacaklarını söyledi.
Irak devlet
televizyonunda yayınlanan görüşmede, İbadi “Telafer’i çok yakında kahraman
güçlerimiz geri alacaktır ve zaferimiz tüm iyilerin kötülere karşı zaferi
olacaktır. Telafer’in birlik olması bizim için önemlidir” dedi.
İbadiaçıklamalarında,
“Sadece biz sizi istediğimizde ve size ihtiyaç duyduğumuzda bir arkadaş,
müttefik ve komşu olarak gelip misafirimiz olursunuz. Ama Irak’ın egemenliğine
ve halkının iradesine saygı göstermeden, zorla girmeyi tercih ettiğiniz işin
tek adı saldırıdır. Ve sonunda her saldırı ulusal bir eylem ile karşılaşır ve
tüm şeriat kanunlarına göre hakkını, ırzını, malını, kanını savunarak ölenler,
şehit ölürler. Çünkü bu bir savunmadır ve saldırıyı gerçekleştiren biz değiliz.
İki komşu devlet arasında savaş olursa bu savaşta iki devletin de karı olamaz,
çünkü bu savaş uzak bir ülke ile değil. Çatışma ve anlaşmazlıklar devam ederse
iki halkın da kaybı olur ve her iki ülke zarar görür. Bu yüzden savaşa istekli
değiliz” dedi.
Irak Başbakanı
İbadi şöyle devam etti:
“Bazıları
kendilerinin Iraklı olduklarını iddia ediyorlar ancak Türkleri bize karşı
devamlı tahrik ediyorlar ve iki devleti birbirine salmak için gayret
gösteriyorlar. Bu bana çok şaşırtıcı geliyor. Türkiye ile diplomatik kanallar
açtık ve konuyu sakinleştirmek için diyalog korduk ve bu vesileyle bazılarının
yalan bilgiler aktardığını keşfettik. Bunların tek amacı Türkiye’yi krize
sürüklemek. Bunlar Türkiye Irak’a geldikten sonra başa geçmeyi hayal ediyorlar,
IŞİD ile yaptıkları hatayı şimdi yine tekrarlıyorlar. Zaten IŞİD’in Musul’a
girişini bunlar kolaylaştırmıştı. Türkiye dahil her devletin sabit bir yöntemi
vardır; kendi çıkarını düşünür, onun bunun hatırı için ordusunu başka ülkeye
sokarak feda etmez. Şu ana kadar Türkiye ile çatışmayı önlemek için büyük çaba
sarf ediyoruz. Ama açıkcası, Allah göstermesin, eğer Türk Silahlı Kuvvetleri
Irak’a pervasızca girdiği takdirde bedelini ödeyecektir. Iraklılar birliktir ve
birlikte bu saldırıya karşı duracaklardır. Bu toprak ve egemenlik bizimdir”.
Yorumlar
Yorum Gönder