G7: “RUSYA’YA YAPTIRIMLARA HAZIRIZ”


 

Brüksel’de bir araya gelen sanayileşmiş ülkeler grubu G7’nin liderleri, Ukrayna’nın doğusunu istikrarsızlaştırmayı sürdürmesi halinde Rusya’ya yeni yaptırımlar uygulamaya hazır olduklarını açıkladı.

BBC’nin haberine göre, Liderler, Rusya’nın Kırım ilhakı nedeniyle gruptan ihraç edilmesinin ardından ilk kez biraraya geldi.

G7 liderlerinin ortak açıklamasında, “Rusya Federasyonu’nun Ukrayna’nın toprak bütünlüğünü ve egemenliğini ihlali sürdürmesini hep birlikte kınıyoruz” denildi.

G7 ülkeleri Rusya’ya enerji sektörünü de kapsayan ticari ve mali yaptırımlar uygulayabileceklerini bildirdi.

Yedi ülke Rusya’dan; Ukrayna’da 25 Mayıs’ta yapılan ve Petro Poroşenko’nun kazandığı cumhurbaşkanlığı seçiminin sonucunu tanımasını, Ukrayna sınırındaki askeri birliklerin geri çekilme işlemini tamamlamasını, Ukrayna’ya silah akışını ve militanların girişini durdurmasını, silahlı isyancılar üzerindeki etkisini kullanıp bu kişilerin şiddetten vazgeçip silah bırakmalarını sağlamasını talep etti.

Rusya’nın Mart ayında Kırım’ı ilhak etmesinin ardından ABD ve AB bu ülkeye bazı yaptırımlar uygulamaya başlamıştı. Ancak bu yaptırımlar genelde bazı Rus yetkililere seyahat yasağı uygulanması ve bu kişilerin mal varlıklarının dondurulması ile sınırlıydı.

 G7 grubu ABD, Japonya, Almanya, İngiltere, Fransa, İtalya ve Kanada’dan oluşuyor. Rusya Kırım’ı ilhakı sonrası 1997’de katıldığı sanayileşmiş ülkeler grubundan ihraç edilmiş, G8 grubunun adı Rusya’nın ihracının ardından G7 olarak değiştirilmişti.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANKARA'NIN ORHAN VELİ'Sİ...

AYDIN OPORTÜNİZMİ VE PROLETARYA SOSYALİZMİ...

CUMHURİYETİN YEŞİL ANITI: GENÇLİK PARKI