G7: “RUSYA’YA YAPTIRIMLARA HAZIRIZ”
Brüksel’de
bir araya gelen sanayileşmiş ülkeler grubu G7’nin liderleri, Ukrayna’nın
doğusunu istikrarsızlaştırmayı sürdürmesi halinde Rusya’ya yeni yaptırımlar
uygulamaya hazır olduklarını açıkladı.

BBC’nin
haberine göre, Liderler, Rusya’nın Kırım ilhakı nedeniyle gruptan ihraç
edilmesinin ardından ilk kez biraraya geldi.
G7
liderlerinin ortak açıklamasında, “Rusya Federasyonu’nun Ukrayna’nın toprak
bütünlüğünü ve egemenliğini ihlali sürdürmesini hep birlikte kınıyoruz”
denildi.
G7 ülkeleri
Rusya’ya enerji sektörünü de kapsayan ticari ve mali yaptırımlar
uygulayabileceklerini bildirdi.
Yedi ülke
Rusya’dan; Ukrayna’da 25 Mayıs’ta yapılan ve Petro Poroşenko’nun kazandığı
cumhurbaşkanlığı seçiminin sonucunu tanımasını, Ukrayna sınırındaki askeri
birliklerin geri çekilme işlemini tamamlamasını, Ukrayna’ya silah akışını ve
militanların girişini durdurmasını, silahlı isyancılar üzerindeki etkisini
kullanıp bu kişilerin şiddetten vazgeçip silah bırakmalarını sağlamasını talep
etti.
Rusya’nın
Mart ayında Kırım’ı ilhak etmesinin ardından ABD ve AB bu ülkeye bazı
yaptırımlar uygulamaya başlamıştı. Ancak bu yaptırımlar genelde bazı Rus
yetkililere seyahat yasağı uygulanması ve bu kişilerin mal varlıklarının
dondurulması ile sınırlıydı.
Yorumlar
Yorum Gönder