ŞEHRİSTANİ AFP’YE KONUŞTU: “TÜRKİYE AÇ GÖZLÜ DAVRANIYOR”


 

Irak’ın enerjiden sorumlu Başbakan Yardımcısı Hüseyin el Şehristani, Kuzey Irak petrolünün uluslararası piyasaya sevkiyatına aracı olan Türkiye’ye yönelik sert ifadeler kullandı.

Türkiye’yi açgözlü davranmakla suçlayan Şehristani, Bağdat hükümetinin onayı olmadan satılan kaçak petrolden alan ülkelere karşı da yasal işlem başlatacaklarını belirtti.

Agence France Press’e konuşan Şehristani, “Türkiye’nin ucuz Irak petrolüne el atmaya çalışma hırsıyla hareket ettiğine inanıyoruz. Kaçakçılığa olanak tanıdılar, haliyle bu durum da ilişkilerimizi baltaladı” dedi.

Türkiye’nin bu hamlesinin Irak’a aşırı derecede zarar verdiğini"belirten Şehristani, “Ekonomimizi sarstı. Irak halkını bu gelirden mahrum bıraktı. Böylesine hasmane bir tavrı başka hiçbir komşumuz sergilemedi” diye konuştu.

Türkiye’yi bu duruşunu tekrar değerlendirmeye çağıran Irak Başbakan Yardımcısı, olası alıcıların peşine düşmek için Avrupa’da bazı hukuk bürolarıyla anlaştıklarını sözlerine ekledi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANKARA'NIN ORHAN VELİ'Sİ...

AYDIN OPORTÜNİZMİ VE PROLETARYA SOSYALİZMİ...

CUMHURİYETİN YEŞİL ANITI: GENÇLİK PARKI