ŞEHRİSTANİ AFP’YE KONUŞTU: “TÜRKİYE AÇ GÖZLÜ DAVRANIYOR”

Irak’ın
enerjiden sorumlu Başbakan Yardımcısı Hüseyin el Şehristani, Kuzey Irak
petrolünün uluslararası piyasaya sevkiyatına aracı olan Türkiye’ye yönelik sert
ifadeler kullandı.
Türkiye’yi
açgözlü davranmakla suçlayan Şehristani, Bağdat hükümetinin onayı olmadan
satılan kaçak petrolden alan ülkelere karşı da yasal işlem başlatacaklarını
belirtti.
Agence
France Press’e konuşan Şehristani, “Türkiye’nin ucuz Irak petrolüne el atmaya
çalışma hırsıyla hareket ettiğine inanıyoruz. Kaçakçılığa olanak tanıdılar,
haliyle bu durum da ilişkilerimizi baltaladı” dedi.
Türkiye’nin
bu hamlesinin Irak’a aşırı derecede zarar verdiğini"belirten Şehristani,
“Ekonomimizi sarstı. Irak halkını bu gelirden mahrum bıraktı. Böylesine hasmane
bir tavrı başka hiçbir komşumuz sergilemedi” diye konuştu.
Türkiye’yi
bu duruşunu tekrar değerlendirmeye çağıran Irak Başbakan Yardımcısı, olası
alıcıların peşine düşmek için Avrupa’da bazı hukuk bürolarıyla anlaştıklarını
sözlerine ekledi.
Yorumlar
Yorum Gönder