WHO: "TÜTÜN TÜKETMENİN AĞIR BEDELİ VAR"
Dünya Sağlık Örgütü’ne (WHO) göre
sigara içen ya da tütün çiğneyenlerin ekonomiye maliyeti 950 milyar Euro.
Dünya Sağlık
Örgütü (WHO) ile Amerikan Ulusal Kanser Enstitüsü’nün araştırmalarına göre
sigara içenlerin ekonomiye maliyeti yüksek. Uzmanlar, sigara tüketiminin yol
açtığı hastalıkların tedavisi sonucu oluşan maliyet ve hastalıklar nedeniyle
yaşanan iş kayıplarının yol açtığı verimlilik kaybını dikkate aldı. WHO
araştırmasında erken yaşta ölen tiryakilerin tüketim ve yatırım kayıpları da
hesaplandı. Açıklamada, “Ölümlerin dolaylı yoldan sebep olduğu maddi kayıp çok
yüksek” denildi.
Dünya Sağlık
Örgütü dünya genelinde sigara içenlerin sayısının 1 milyar 100 milyon olduğunu
tahmin ediyor. Bu sayıya ek olarak yaklaşık 346 milyon kişi de tütün çiğniyor.
Yılda yaklaşık 6 milyon insan tütün ürünlerinin yol açtığı zararlar yüzünden
ölüyor. Bunlardan 600 bininin pasif içici olduğu tahmin ediliyor.
2005’te
aralarında Almanya’nın da bulunduğu 160’dan fazla ülke Dünya Sağlık Örgütü’nün ‘Tütün
Kontrolü Çerçeve Sözleşmesi’ni imzaladı. Sözleşme, tütün tüketimini azaltmak
için devletlerin alması gereken önlemleri içeriyor. Bu önlemlerden bazıları
tütün ürünlerinin vergisi ve fiyatının artırılması, reklamların yasaklanması,
sigaranın zararları hakkında uyarılar yapılması ve alışkanlıktan vazgeçilmesi
için öneri sunulması.
2013/2014
yıllarında toplanan tütün ürünleri vergisinden devlet kasalarına 269 milyar
dolar girdi. Ancak gelirin yalnızca bir milyar doları sigara tüketiminin
azaltılmasına harcandı.
Dünya Sağlık
Örgütü (WHO) ile Amerikan Ulusal Kanser Enstitüsü, “Araştırma tütün tüketiminin
azaltılmasına dair önlemlerin ekonomi ve insan sağlığı açısından faydalı
olduğunu ortaya koyuyor” diyerek, sağlık sorunlarının azaltılabileceğine işaret
etti.
Yorumlar
Yorum Gönder