DEUTSCHE WELLE: “SOSYAL MEDYA, REFERANDUMDA KARARSIZLARI ETKİLEYEBİLİR”
Deutsche
Welle, sosyal medyanın referandumda kararsızları
etkileyeceğini yazdı.
“Türkiye’deki 42 milyon
internet kullanıcısı sosyal medyada etkin. Sosyal medya, referandumun en çok
tartışıldığı alanlardan. Uzmanlara göre, sosyal medyadaki tartışmalardan en çok
karasızlar etkileniyor” diyen Alman yayın kuruluşu Deutsche Welle, “Türkiye’de
16 Nisan’da yapılacak referandumun en çok tartışıldığı yerlerden biri, kuşkusuz
sosyal medya. Farklı araştırma şirketlerinin referandumun sosyal medyada
kapsadığı alan hakkındaki verileri farklı. Ancak, 46 milyondan fazla internet
kullanıcısının 42 milyonunun sosyal medyada etkin olduğu düşünüldüğünde,
referandum sonuçlarına yapacağı etki de tartışma yaratıyor. Buna,
siyasetçilerin yanısıra bazı futbolcu, oyuncu, şarkıcı gibi ünlülerin de
katılması, halihazırdaki tartışmanın daha da körüklenmesine neden oluyor.
Futbol yorumcusu Rıdvan Dilmen’in video çekerek evet kampanyası başlatması ya
da televizyon sunucusu İrfan Değirmenci’nin hayır oyu kullanacağını Twitter
üzerinden açıkladığı için işinden olması, bu tartışmaların zıt cephelerinin
birer örneği” dedi.
“Sosyal medya araştırma
şirketlerinden Somera’nın verilerine göre, referandum sosyal medyada her gün en
çok konuşulan 500 konu arasında” diyen Deutsche Welle, Somera Genel Müdürü
Gencay Evirgen’in, “15 Aralık-21 Şubat arasında referandumla ilgili 23,5 milyon
içerik paylaşıldığını tespit ettik. Ancak, bunun gündemde yüzde 5,5 oranında
bir yer kapladığını görüyoruz. Futbol, gündem, ünlüler ve televizyon gibi
konular yine yoğun şekilde konuşulmaya devam ediliyor” şeklindeki sözlerine de
yer verdi.
Gezici araştırma şirketi
verilerine göre, sosyal medyayı kullanan seçmenlerin üçte biri üniversite
mezunlarından oluşuyor” diyen Deutsche Welle şöyle devam etti:
“Sosyal medya kullanım
oranı, eğitim ve kültür seviyesine paralel olarak artıyor. Gezici Genel Müdürü
Murat Gezici, sosyal medya kullanıcılarının üçte ikisinin bir şekilde siyasi içerik
paylaştığını belirtiyor. Her iki araştırmacının ortak görüşü ise Facebook,
Twitter ya da Instagram gibi sosyal medya zeminlerdeki kullanıcıların
kararsızları etkileyebileceği yolunda. Referandum öncesindeki kamuoyu
yoklamaları, genel olarak, seçmenin en az yüzde 10’luk kısmının henüz evet ya
da hayır arasında bir seçim yapmadığını gösteriyor. Gezici, ‘Ünlülerin sosyal
medyadaki kampanyalarının seçmen üzerinde etkileri ciddi anlamda yüksek. Örneğin,
kararsız seçmen üzerinde’ diyor.Evirgen ise, “Özellikle yüksek takipçi
kitlesine sahip kişiler, kararsızlar üzerinde de yüksek etkiye sahip. Sosyal
medya kullanıcılarının takip ettiği etkin ve ünlü kişiler, takipçilerin eğilimi
hakkında fikir verme konusunda da yardımcı olabiliyor’ diyor” şeklinde
kaydetti.
Yorumlar
Yorum Gönder