FINANCIAL TIMES: “TÜRKİYE, EL BAB’A GİRERSE BÖLGEDEKİ NÜFUZU ARTAR”


Financial Times gazetesi; Türkiye’nin El Bab’a girmesi durumunda bölgedeki nüfuzunun artacağını öne sürdü.
Suriye rejimi güçleri ve Türk Ordusu’nun, stratejik açıdan önemli El Bab’da birbirlerine yaklaştıklarını ve bu durumun Suriye iç savaşındaki eski hasımların, IŞİD’e karşı saldırıda birbirleriyle koordine oldukları spekülasyonlarını beraberinde getirdiği yorumunu yapan İngiliz Financial Times gazetesi, “Ancak eşzamanlı ilerlemeler, Türkiye gibi bölgesel güçleri savaşın daha da içine çekebilecek bir gerilimi ateşleme riski taşıyor. Rusya Esad’a askeri destek verirken, Türkiye Suriyeli isyancıların başlıca destekçilerinden biriydi ve geçen yıl IŞİD ve Kürt militanlarla savaşmak için kendi birliklerini Suriye’ye yolladı. Rejim yetkilileriyle yakın teması olan Lübnanlı Analist Younis Audi, ‘El Bab, bir araya gelme noktası olacak, ayrılık noktası değil’ diyor ve hava ve yer operasyonlarını Rusya’nın koordine ettiğini söylüyor” şeklinde kaydetti.
IŞİD’in El Bab’da Türkiye öncülüğünde yenilmesinin, müdahalesiyle desteklediği muhaliflere bir tampon bölge yaratan Ankara’nın kuzey Suriye’deki nüfuzunu arttıracağını iddia eden İngiliz gazetesi, Ancak uyuşmazlık işaretleri şimdiden alındı. Türkiye destekli muhalif ittifakla birlikte çalışan bir isyancı, Rusya koordinasyonu kontrol edemezse, bir yarışa dönüşü ve bir çatışmadan kaygılıyım diyor” diye yazdı.

Türk yetkililerin ise; El Bab’da ilerleyen güçlerin çatışma ihtimalini önemsemediklerini ve uluslararası koordinasyonun bu tür bir olayı önlemek için orada olduğunu söylediğini belirten gazete, “Rejimin destekçileri El Bab’ı geri alması gerekenin Esad’ın güçleri olduğunu söylüyor. Ancak muhalifler, bölgede büyük miktarlarda Türk topları ve askerleri gördüklerini ve Ankara’nın geri adım atacağını düşünmekte zorlandıklarını vurguluyor. Bir muhalif ‘Rejimin bizden önce El Bab’a girebileceğini sanmıyorum. Ama girerlerse bu bir felakete yol açar. Türkiye asker kaybetti. Çok sayıda yaralıları var. Burada üsleri ve çok fazla silahları var. O kadar kolay geri adım atacaklarını sanmıyorum’ diyor” sözleriyle haberini noktaladı.




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ANKARA'NIN ORHAN VELİ'Sİ...

AYDIN OPORTÜNİZMİ VE PROLETARYA SOSYALİZMİ...

CUMHURİYETİN YEŞİL ANITI: GENÇLİK PARKI