ÜÇLÜ MEKANİZMA TOPLANTISI ASTANA’DA BAŞLADI
Suriye’de
ateşkesin denetlenmesi amacıyla Türkiye, Rusya ve İran tarafından oluşturulması
kararlaştırılan üçlü mekanizmaya ilişkin toplantı, Kazakistan’ın başkenti
Astana’da başladı. Suriye toplantısına BM ve Ürdün’den de uzmanların katıldığı
bildirildi.
Rus haber ajansı Sputnik’e
göre, Rusya, Türkiye ve İran’ın oluşturduğu ortak komisyonun Suriye’deki
ateşkesin denetlenmesine yönelik mekanizmanın ele alındığı toplantısının Astana’da
başladığını duyururken konuya yakın bir kaynağa dayanarak görüşmelere BM ve
Ürdün’ün de katıldığına dikkat çekti.
Astana’da 23-24 Ocak
günlerinde yapılan ve Suriye muhalefetinin de yer aldığı görüşmelerde üç
garantör ülke Rusya, İran ve Türkiye’nin Suriye’deki ateşkesin ihlallerini
denetlemek için üçlü bir komisyonun kurulması konusunda mutabık kaldıklarının
anımsatıldığı haberde bugün Astana’da yapılan toplantıda mekanizmanın detayları
ve uygulamasının ele alındığı belirtildi.
Aynı kaynak, ateşkes
rejiminin korunması ve ateşkes ihallerinin engellenmesinin yanısıra işbirliği
ve insani konuların ele alınacağı toplantıda ayrıca Suriye hükümeti ile
muhalefet arasındaki güvenin artırılması meselesinin de üzerinde durulacağını
anlattı.
Sputnik, BM’nin Suriye Özel
Temsilcisi Staffan de Mistura’nın bu ayın ilk yarısında yapılması öngörülen
Cenevre görüşmelerini, Astana girişiminin uygulamaya geçebilmesine fırsat
vermek için 20 Şubat’a kadar ertelediğini anımsattığı haberinde geçen ay Astana’da
yapılan görüşmelerde Suriye savaşının patlak verdiği 2011’den bu yana ilk defa
Suriye hükümeti ve silahlı muhalefet gruplarını bir araya getirildiğinin altını
çizdi.
Yorumlar
Yorum Gönder