SPUTNIK: “ASTANA’DA 3’LÜ MEKANİZMANIN YÜZDE 90’I TAMAM”
Sputnik
haber ajansı, Suriye’deki ateşkesin denetlenmesi için Türkiye, Rusya ve İran
tarafından oluşturulması kararlaştırılan üçlü mekanizmaya ilişkin anlaşmanın yüzde
90 tamam olduğunu bildirdi.
Rusya’nın resmi haber
ajansı Sputnik, Suriye’deki ateşkesin
denetlenmesi için Türkiye, Rusya ve İran tarafından oluşturulması
kararlaştırılan üçlü mekanizmaya ilişkin anlaşmanın yüzde 90 tamam olduğunu
bildirdi. Kazakistan’ın başkenti Astana’da Pazartesi günü yapılan üçlü
toplantıya katılan Rus heyeti başkanı StanislavGadzhimagomedov da, belgenin
15-16 Şubat’ta gerçekleşmesi beklenen sonraki toplantıda imzalanacağını
sandığını söyledi.
İlk toplantıda ateşkesi
denetleme mekanizmasına ilişkin anlaşmanın çok yakın olduğunu, birkaç ayrıntı
kaldığını belirten Gadzhimagomedov, “Sonraki toplantıda belgeyi imzalayacağımızı
düşünüyorum” dedi.
Rusya’nın ateşkesin
denetlenmesi için iki belgeyi önerdiğini ifade eden Gadzhimagomedov birinci belgenin
ateşkes rejimi, insani yardımın erişimi ve zorla tutulan insanların değiş
tokuşuna, ikincisinin ise kuşatılmış bölgelerdeki durumun en kısa süre içinde
istikrarlaştırılmasına ilişkin olduğunu kaydetti. Gadzhimagomedov, “Bu belgeler
karmaşık ve elbette ki hem Suriye hükümeti hem de muhalefet tarafından
ayarlanması gerek” dedi.
Gadzhimagomedov, Astana’da
toplantıya katılan heyetlerin Suriye anayasası meselesini ele almadıklarını
belirterek, Suriye hükümetinin anayasa
taslağını hazırlamak üzere çalışma gruplarının kurulmasını önerdiğine de dikkat
çekti.
Sputnik, Pazartesi günü
Astana’da yapılan ilk oturumun altı saat sürdüğünü, toplantıya Rusya, Türkiye
ve İran’ın yanısıra BM ve Ürdün temsilcilerinin de katıldığını kaydetti. Haberde
sonraki oturumun ise 20 Şubat’ta yapılması planlanan Cenevre görüşmelerinin
yeni turundan önce 15-16 Şubat’ta gerçekleşmesi öngörüldüğüne yer verildi.
Yorumlar
Yorum Gönder