WALL STREET JOURNAL. “TÜRKLER, ALKOLÜ ARTIRDI AMA RAKIYI AZALTTI”


Rakı İçerken Yapılmayacak 100 Şey

Wall Street Journal gazetesi, “Bu yıl ilk 9 ayda toplam 794 milyon litreyle geçtiğimiz yıl aynı döneme oranla yüzde 2 daha fazla alkol tüketen Türkiye, alkolü artırıken rakıyı yüzde 8.5 azalttı. En hızlı yükselen alkollü içki ise yüzde 41’lik artış oranıyla viski oldu” diye yazdı.

Viski tüketiminin hala rakının çok altında olsa da ilk 9 ayın trendinin en hızlı yükselen içkisi sıfatını kazandığını kaydeden Amerikan Wall Street Journal gazetesi, “Geleneksel Alkollü İçki Üreticileri Derneği Gisder Başkanı Egemen Demirtaş’a göre rakı sektörünün geçtiğimiz yılın tamamında gerçekleşen tüketimin yüzde 34.8 gerisinde kalan tüketim farkını 3 ayda kapatması zor. Bu da demek oluyor ki, Türkiye’de rakı tüketimi bu yıl geçtiğimiz yılın gerisinde kalacak” dedi.

Geçtiğimiz yıl Nisan ayında Erdoğan’ın ‘Türkiye’nin milli içkisi rakı değil ayrandır’ çıkışının tartışma yarattığını da ifade eden ABD’li gazete, “Geçtiğimiz yıl 42 .3 milyon litre rakı tüketiminin gerçekleştiği Türkiye’de bu yıl ilk 9 aydaki tüketim 25.5 milyon litreyi aşamadı. Rakının geçtiğimiz yılın tamamında yüzde 4.1 olan toplam alkollü içecekler içindeki payı da 2014’ün ilk 3 çeyreğinde yüzde 3.4’e geriledi” şeklinde kaydetti.

Geçtiğimiz yıl aynı dönemle karşılaştırıldığında diğer alkollü içkilerdeki değişime ilişkin Wall Street Journal, “Şarap tüketimi yüzde 1.4 bira tüketimi ise yüzde 2.2 artmış durumda. Viskideki değişim yüzde 41.2 olurken votkanın tüketim artışı yüzde 3.8’i buluyor. Rakıdaki düşüş ise yüzde 8.5. Tüm bu tablo TAPDK’nın açıkladığı 2014 yılı 9 aylık tüketim verileriyle sektörün verdiği 2013’ün ilk 9 aylık tüketiminin karşılaştırılmasıyla ortaya çıktı” diye yazdı.

Yılı 4 dilime bölüp, bu yılın 3 çeyreğindeki tüketim ile geçtiğimiz yılın tamamını kıyaslama tablosu ile ilgili ise Wall Street Journal, “Alkollü içki tüketiminde geçtiğimiz yıl rakkamlarına ulaşılabilmesi için yılın sadece yüzde 25î kaldığı düşünüldüğünde vermut yüzde 41.9, köpüren şarap ise yüzde 30’luk geriden gelen taleple dikkat çekiyor. İlk 9 aydaki bira tüketimiyse geçen yılın tamamında gerçekleşen tüketimin n sadece yüzde 20 gerisinde. Bu da bira için iyi bir yıl geçtiğini gösteriyor. Ayrıca yılbaşı kutlamalarının yapıldığı Aralık ayı da alkollü içkiler için en iyi ay. Bu tüketim tabloyu değiştirebilir” dedi.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PAPAZIN BAĞI: BİR CENNET PARÇASININ HİKAYESİ...

ANKARA’NIN İKİ YÜZYILANA DAMGA VURMUŞ BİR TARİHİ YAPIT: ABİDİNPAŞA KÖŞKÜ

şarap,kadın,şiir...-şiir-