OECD raporu: Türkiye, 38 ülke arasında eğitimde sondan dördüncü



BBC Türkçe’den Dilan Gözlügöl’ün haberine göre OECD’nin yıllık olarak hazırladığı ‘2016 Tek Bakışta Eğitim’ raporunda eğitim süresi ile öğrencilerin yetenek ve donanımlarının yanı sıra, 25 ile 64 yaş arasındaki yetişkinlerin lise ve üstü eğitim olanaklarına erişimi ölçütleri ele alındı.
Raporda OECD’nin eğitim endeksinde Finlandiya ilk sırada ye alırken, hemen ardından Estonya, Danimarka, Polonya ve Avusturalya geldi.
Türkiye ise listenin son sıralarında yer alan Güney Afrika, Brezilya ve Meksika’nın ardından 35’inci sırada yer aldı.

Eğitim görme süresi OECD ortalamasının altında

OECD’ye üye ülkelerle yapılan karşılaştırmaya göre Türkiye’de ortalama eğitim görme süresi 16.9 yıl olarak tespit edilirken, bu oranın OECD ortalamasının altında olduğu ifade edildi.
Türkiye’de 25-64 yaş arası lise mezunlarının oranı yüzde 36 olarak tespit edilirken, OECD ortalamasına göre bu oran yüzde 76.
Rapora göre Türkiye, matematik, okuma ve bilim alanlarından 2003’ten beri uygulanan OECD Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı (PISA) okuma testinde ilerleme kaydetmesine karşın hala OECD ortalamasının altında.

Türkiye öğrenci cinsiyet eşitsizliğinde de son sıralarda

Yüksek öğretimdeki cinsiyet eşitsizliği ve eğitimde sosyal eşitsizlikleri de mercek altına alan raporda göre kız ve erkek öğrecilerin not ortalamaları arasındaki farkın en yüksek olduğu ülkeler arasında Türkiye de yer alıyor.
OECD raporunda kız çocuklarının okula gitmesini teşvik eden kampanyalar düzenlenmesine karşın, Türkiye’nin cinsiyetler arası farkta OECD sıralamasının son sıralarında bulunduğu belirtildi.
Raporda, Türkiye’de kadınların sadece yüzde 50’sinin üniversite eğitimini tamamlayarak standart bir diploma alabildiği açıklandı. Bu oran, OECD’nin ortalamasında ise yüzde 58.
Türkiye, OECD’nin 2015 tarihli eğitim raporunda 76 ülke arasında 41’inci sırada yer almıştı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PAPAZIN BAĞI: BİR CENNET PARÇASININ HİKAYESİ...

ANKARA’NIN İKİ YÜZYILANA DAMGA VURMUŞ BİR TARİHİ YAPIT: ABİDİNPAŞA KÖŞKÜ

şarap,kadın,şiir...-şiir-