DEUTSCHE WELLE: “SOSYAL MEDYA, REFERANDUMDA KARARSIZLARI ETKİLEYEBİLİR”


Deutsche Welle, sosyal medyanın referandumda  kararsızları etkileyeceğini yazdı.
“Türkiye’deki 42 milyon internet kullanıcısı sosyal medyada etkin. Sosyal medya, referandumun en çok tartışıldığı alanlardan. Uzmanlara göre, sosyal medyadaki tartışmalardan en çok karasızlar etkileniyor” diyen Alman yayın kuruluşu Deutsche Welle, “Türkiye’de 16 Nisan’da yapılacak referandumun en çok tartışıldığı yerlerden biri, kuşkusuz sosyal medya. Farklı araştırma şirketlerinin referandumun sosyal medyada kapsadığı alan hakkındaki verileri farklı. Ancak, 46 milyondan fazla internet kullanıcısının 42 milyonunun sosyal medyada etkin olduğu düşünüldüğünde, referandum sonuçlarına yapacağı etki de tartışma yaratıyor. Buna, siyasetçilerin yanısıra bazı futbolcu, oyuncu, şarkıcı gibi ünlülerin de katılması, halihazırdaki tartışmanın daha da körüklenmesine neden oluyor. Futbol yorumcusu Rıdvan Dilmen’in video çekerek evet kampanyası başlatması ya da televizyon sunucusu İrfan Değirmenci’nin hayır oyu kullanacağını Twitter üzerinden açıkladığı için işinden olması, bu tartışmaların zıt cephelerinin birer örneği” dedi.
“Sosyal medya araştırma şirketlerinden Somera’nın verilerine göre, referandum sosyal medyada her gün en çok konuşulan 500 konu arasında” diyen Deutsche Welle, Somera Genel Müdürü Gencay Evirgen’in, “15 Aralık-21 Şubat arasında referandumla ilgili 23,5 milyon içerik paylaşıldığını tespit ettik. Ancak, bunun gündemde yüzde 5,5 oranında bir yer kapladığını görüyoruz. Futbol, gündem, ünlüler ve televizyon gibi konular yine yoğun şekilde konuşulmaya devam ediliyor” şeklindeki sözlerine de yer verdi.
Gezici araştırma şirketi verilerine göre, sosyal medyayı kullanan seçmenlerin üçte biri üniversite mezunlarından oluşuyor” diyen Deutsche Welle şöyle devam etti:
“Sosyal medya kullanım oranı, eğitim ve kültür seviyesine paralel olarak artıyor. Gezici Genel Müdürü Murat Gezici, sosyal medya kullanıcılarının üçte ikisinin bir şekilde siyasi içerik paylaştığını belirtiyor. Her iki araştırmacının ortak görüşü ise Facebook, Twitter ya da Instagram gibi sosyal medya zeminlerdeki kullanıcıların kararsızları etkileyebileceği yolunda. Referandum öncesindeki kamuoyu yoklamaları, genel olarak, seçmenin en az yüzde 10’luk kısmının henüz evet ya da hayır arasında bir seçim yapmadığını gösteriyor. Gezici, ‘Ünlülerin sosyal medyadaki kampanyalarının seçmen üzerinde etkileri ciddi anlamda yüksek. Örneğin, kararsız seçmen üzerinde’ diyor.Evirgen ise, “Özellikle yüksek takipçi kitlesine sahip kişiler, kararsızlar üzerinde de yüksek etkiye sahip. Sosyal medya kullanıcılarının takip ettiği etkin ve ünlü kişiler, takipçilerin eğilimi hakkında fikir verme konusunda da yardımcı olabiliyor’ diyor” şeklinde kaydetti.
’Peki, sosyal medya üzerinden evet ya da hayır tartışmasına katılan kullanıcılar birbirlerini nasıl etkiliyor?’ sorusunu da soran Deutsche Welle, seçmen davranışları konusundaki çalışmalarıyla tanınan siyaset bilimci Profesör Ali Çarkoğlu’nun, “Örneğin, sizin Facebook hesabınızda size benzemeyen, fikirlerinize tamamen karşı kaç kişi olabilir? Siz onları zaten tek tek eliyorsunuz. Hoşunuza gitmeyen bir şey yapanı hesabınızdan çıkarıyorsunuz. Orada herkes birbiriyle hemen aynı şeyi söylüyor” şeklindeki yanıtına da yer verdi.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PAPAZIN BAĞI: BİR CENNET PARÇASININ HİKAYESİ...

ANKARA’NIN İKİ YÜZYILANA DAMGA VURMUŞ BİR TARİHİ YAPIT: ABİDİNPAŞA KÖŞKÜ

şarap,kadın,şiir...-şiir-