EL CEZİRE (ALJAZEERA): “İRAN PAZARININ POTANSİYELİ, TÜRK ŞİRKETLER İÇİN MIKNATIS GİBİ OLDU”


 

El Cezire televizyonu, İran Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani’nin Türkiye ziyaretini irdelediği haber analizinde, “Suriye krizi Türkiye ile İran arasındaki ilişkileri gerdi. Suriye ihtilafına ilişkin iki ülke arasında derin ayrışmalar sürerken 76 milyonluk İran pazarının potansiyeli, Türk şirketler için bir mıknatıs gibi oldu” dedi.

“Enerji ve Suriye, Ruhani’nin gündeminde başında” diyen Katar merkezli El Cezire televizyonu, “Suriye krizi, son yıllarda iki komşu arasındaki ilişkileri gerdi. İki ülke Suriye konusunda farklı düşünüyor. İran, 2011 yılında ayaklanmanın başlamasından beri Suriye Cumhurbaşkanı Beşar Esad’ın güçlü bir stratejik müttefiki iken Türkiye, Esad’ı en sert eleştirenlerden biri oldu ve muhaliflerine destek, isyancı savaşçılara da sığınak sağladı. Buna karşın iki ülke aralarındaki ticari ve ekonomik ilişkileri güçlendirmek istediler.  Suriye ihtilafı ile ilgili iki ülke arasında deri ayrışmalar sürerken dünyanın en büyük petrol ve gaz rezervlerinden birine sahip, 76 milyonluk İran pazarı, Türk şirketleri için mıknatıs gibi oldu. Türkiye’nin İran’a altın ve gümüş dahil 20 binden fazla ürün ihraç etti. ABD, Türk müttefikinin İran ile ticaret sürdürmesinden rahatsız ve tartışmalı nükleer programı nedeniyle İran’a empoze edilen yaptırımları bypass ettikleri gerekçesiyle bazı Türk şirketlerini kara listeye aldı” ifadelerini kullandı.
 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PAPAZIN BAĞI: BİR CENNET PARÇASININ HİKAYESİ...

ANKARA’NIN İKİ YÜZYILANA DAMGA VURMUŞ BİR TARİHİ YAPIT: ABİDİNPAŞA KÖŞKÜ

şarap,kadın,şiir...-şiir-