EL CEZİRE (ALJAZEERA): “İRAN PAZARININ POTANSİYELİ, TÜRK ŞİRKETLER İÇİN MIKNATIS GİBİ OLDU”
El Cezire
televizyonu, İran Cumhurbaşkanı Hasan Ruhani’nin Türkiye ziyaretini irdelediği
haber analizinde, “Suriye krizi Türkiye ile İran arasındaki ilişkileri gerdi.
Suriye ihtilafına ilişkin iki ülke arasında derin ayrışmalar sürerken 76
milyonluk İran pazarının potansiyeli, Türk şirketler için bir mıknatıs gibi
oldu” dedi.
“Enerji ve
Suriye, Ruhani’nin gündeminde başında” diyen Katar merkezli El Cezire
televizyonu, “Suriye krizi, son yıllarda iki komşu arasındaki ilişkileri gerdi.
İki ülke Suriye konusunda farklı düşünüyor. İran, 2011 yılında ayaklanmanın
başlamasından beri Suriye Cumhurbaşkanı Beşar Esad’ın güçlü bir stratejik
müttefiki iken Türkiye, Esad’ı en sert eleştirenlerden biri oldu ve
muhaliflerine destek, isyancı savaşçılara da sığınak sağladı. Buna karşın iki
ülke aralarındaki ticari ve ekonomik ilişkileri güçlendirmek istediler. Suriye ihtilafı ile ilgili iki ülke arasında
deri ayrışmalar sürerken dünyanın en büyük petrol ve gaz rezervlerinden birine
sahip, 76 milyonluk İran pazarı, Türk şirketleri için mıknatıs gibi oldu.
Türkiye’nin İran’a altın ve gümüş dahil 20 binden fazla ürün ihraç etti. ABD,
Türk müttefikinin İran ile ticaret sürdürmesinden rahatsız ve tartışmalı
nükleer programı nedeniyle İran’a empoze edilen yaptırımları bypass ettikleri
gerekçesiyle bazı Türk şirketlerini kara listeye aldı” ifadelerini kullandı.
Yorumlar
Yorum Gönder