KPK EŞ BAŞKANINDAN GÜL’E MEKTUP: “ANKARA’DAN KAYGI VERİCİ SİNYALLER GELİYOR”


 



Türkiye-AB Karma Parlamento Komisyonu Eş Başkanı Helene Flautre’ın Cumhurbaşkanı Abdullah
 Gül’e gönderdiği mektup:



Sayın Cumhurbaşkanı,

Size bu mektubu üyelik müzakereleri ve Türkiye’nin Avrupa projesinin inanırlığı için devreye girmeniz gerektiğini iletmek için yazıyorum.

Son günlerde, Türkiye’nin dostları ve Türkiye’nin AB üyeliğini kalpten destekleyen çevreler Ankara’dan kaygı verici sinyaller alıyorlar.

İlk vurgulamam gereken konu Türkiye’de yürütmenin basın ve düşünce özgürlüğü, gazetecideler üzerine sürdürdüğü baskının temel hak olan düşünce ve basın özgürlüğü ile bağdaşmaz olduğudur. Kabul edilen hali ile İnternet Yasası da kaygı verici ve düşünce özgürlüğünü sınırlayıcı boyutu ile eleştiriler alıyor. Ayrıca birçok AB kurumu mecliste kabul edilen ve imzanıza sunulan Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu (HSYK) kanunu üzerine kaygılarını dile getirdiler. Bu kanun projesi Türkiye’de hukuk devleti ve kuvvetler ayrılığı açısından bir geri adım teşkil ettiği gibi, zaten sorunlu olan adli yapılanmanın güvenirliğini zedeleyici nitelikler içeriyor.

Hükümetin 2010 yılından beri sunduğu tüm adli reform projelerini destekledim. Bu projeler yargı bağımsızlığını ve Avrupa standartları ile uyumu hedefleyen nitelikte idi. Her zaman Türkiye’nin AB üyeliğini Türkiye ve Avrupa Birliği için yüksek önemde olan bir proje olarak gördüm. Yıllardır bu projenin kabulü için mücadele verdim. Bugün Hükümetin son aylardaki girdiği yol ile Avrupa Birliğinde Türkiye projesi için verilmekte olan mücadelenin günden güne zorlaştığını izliyorum. Sürmekte olan kriz AB üyesi ülkelerin müzakere sürecinde açılım sinyalleri verdiği bu günlerde Avrupa projesinin inandırıcılığını sorgular nitelikte.

Sayın Cumhurbaşkanı, Türkiye’nin Avrupa sürecini tehlikeye atmamak için imzanıza sunulan HSYK yasasını bu hali ile onaylamamanızı rica ediyorum. Kişiliğinizde Türkiye’nin tüm politik güçlerine demokrasiyi, Türkiye ve Avrupa Birliğinin geleceğini savunmaya davet ediyorum.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PAPAZIN BAĞI: BİR CENNET PARÇASININ HİKAYESİ...

ANKARA’NIN İKİ YÜZYILANA DAMGA VURMUŞ BİR TARİHİ YAPIT: ABİDİNPAŞA KÖŞKÜ

şarap,kadın,şiir...-şiir-