AMERİKA’NIN SESİ: “TÜRKİYE’DE CARİ AÇIKTA ARTIŞ BEKLENİYOR”



Amerika’nın Sesi döviz kurları konusunu ele aldığı haberinde, “2014 yılında Türkiye’nin cari açığında ciddi artış bekleniyor” dedi.



Amerikan haber portalı Amerika’nın Sesi, Döviz alıp başını gidecek mi? sorusunu sorduğu haberinde, “Türkiye’de dolar kurunun son haftalardaki yükselişini devam ettirmesi ekonomideki etkisi tartışıldı. Uzmanlar artışını mutlaka ABD Merkez Bankası (FED) politikalarıyla birlikte değerlendirmek gerektiğini söylüyorlar. 2014 yılında Türkiye’nin cari açığında da ciddi bir artışı bekleniyor” dediği haberinde, “Gazi Üniversitesi İktisat Bölümü Başkanı Selahattin Tugay’ın “Türkiye’de serbest piyasada dolar kurunun 2.25 liraya ulaşması  ülkedeki ekonomik çevrelerde endişe yarattı. Döviz kurundaki artışı önümüzdeki dönem belirleyecek temel faktör, sokaktaki insanın dövize yönelip yönelmeyeceği noktasıdır. Eğer sokaktaki insanda dövize yönelim harekete geçerse döviz kuru daha da yukarı düzeye çekilecektir. Benim beklentim böyle olmayacağı yönünde. FED politikası Türkiye’deki etkisi bakımından dolaylı faktör. FED tahvil alımını 85 milyar dolardan aşağıya çekti. Ama ben Türkiye’ye etkisini göreceli olarak iyi görüyorum. Bir riskin fiyatlanması döviz kurundaki sağlıklı gidişatı gösterir. Türkiye’de son haftalarda gündemdeki konular nedeniyle ekonomik risk ortaya çıkmıştır ve bunun fiyatlanma olarak yansımasını sağlıklı buluyorum” şeklindeki görüşlerine de yer verdi.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PAPAZIN BAĞI: BİR CENNET PARÇASININ HİKAYESİ...

ANKARA’NIN İKİ YÜZYILANA DAMGA VURMUŞ BİR TARİHİ YAPIT: ABİDİNPAŞA KÖŞKÜ

şarap,kadın,şiir...-şiir-