AMERİKA’NIN SESİ: “YARGIDA HÜKÜMET KONTROLÜNE AZ KALDI”


 

Amerika’nın Sesi, AKP’nin Meclis’teki çoğunluğuyla tek başına HSYK’yı sil baştan değiştirecek yasa teklifini yasalaştırma adımını sürdürdüğüne dikkat çektiği haberinde, “Sıradaki adım TBMM Genel Kurulu’nda kabul ve ikinci adım ise; Cumhurbaşkanlığı onayı da tamamlanırsa HSYK, önemli ölçüde Adalet Bakanı’nın kontrol mekanizması altına girecek.
Yargıda hükümet kontrolüne iki adım kaldı” dedi.


Amerikan kongresinin finansörlüğünü yaptığı Amerika’nın Sesi, “Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün çağrısıyla yargı sistemini değiştirecek HSYK yasa teklifi yerine anayasa değişikliği için uzlaşma arayışında kapılar kapandı. Yargıda hükümet kontrolüne iki adım kaldı. Adalet ve Kalkınma Partisi ise, Meclis’teki çoğunluğuyla tek başına HSYK’yı sil baştan değiştirecek yasa teklifli yasalaştırma adımını sürdürüyor. Sıradaki adım TBMM Genel Kurulu’nda kabul ve ikinci adım ise Cumhurbaşkanlığı onayı da tamamlanırsa HSYK, önemli ölçüde Adalet Bakanı’nın kontrol mekanizması altına girecek” ifadelerini kullandı.

Adalet Bakanlığı Müsteşarı Kenan İpek’in de üyesi olduğu HSYK Birinci Dairesi’nin yapısındaki değişikliklerin ardından ise hükümet ukdesinde hakim-savcı atamaları yapabilme yolu açıldığını belirten Amerika’nın Sesi, “HSYK teklifinin Genel Kurul’dan kısa sürede geçmesi beklentisi var. Kritik aşama ise, Çankaya Köşkü. Meclis’te kabul edilmesinin ardından yasalaşma süreci Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün onayı ile tamamlanabilecek. Selefi 10.Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer’in aksine veto yetkisini kullanmamasına dikkat çeken Gül’ün, HSYK ve yargı mekanizmasını değiştirecek bu yasal düzenleme masasına geldiğinde ne yapacağı merak konusu”.

 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

PAPAZIN BAĞI: BİR CENNET PARÇASININ HİKAYESİ...

ANKARA’NIN İKİ YÜZYILANA DAMGA VURMUŞ BİR TARİHİ YAPIT: ABİDİNPAŞA KÖŞKÜ

şarap,kadın,şiir...-şiir-